Team.pink.tails

En blogg om mitt liv med min man, vår husrenovering, mina hundar Greta, Gertrud & Ethel 🥰

28 Oktober 2015

Kategori: Allmänt

Det var ett tag sen jag bloggade.. men det har blivit lite annat ivägen. 
 
Efter Gretas första löp , slutade för ca 2 veckor sen, så upptäckte jag illaluktande flytningar (luktade kadaver). 
Ringde först till smådjurskliniken men de hade inte tid förrens torsdag (upptäckte det på onsdagen) kl 14 och jag kände att jag ville inte vänta! Så maken ringde till en ny klinik på Rosenlund och fick tid samma dag kl 15. 
Ultraljudet visade att ena sidan av livmodern var förstorad och så tog han urin prov direkt ur urinblåsan.
Urinprovet visade massor av bakterier! 
Så blev ca 8 dagars antibiotika och två sprutor med alizin vet för att motverka att uvi:n skulle spridas till livmodern. 
 
Ikväll var vi på valpkurs 😄
Hade olika nosövningar så som godis i trädet, i sly, godis rutan. Köra sök efter leksak, godisspår och budföring. 
Riktigt kul och lärorikt! :) 
Kommer absolut använda mycket av det hemma :) sök efter leksaker brukar vi göra ibland 😄
Kommentera inlägget här: