Team.pink.tails

En blogg om mitt liv med min man, vår husrenovering, mina hundar Greta, Gertrud & Ethel 🥰

Greta

Kategori: Allmänt

I går kväll upptäckte jag att Greta hade snorgula tjocka flygningar och blev genast livrädd för att hon fått livmoderinflamation igen! 
Kontaktade hennes uppfödare som jag har bra kontakt med vilket är otroligt skönt att ha speciellt då vi har Greta på halvfoder. 
Hon rådde oss att fråga hur andras erfarenheter varit, så skrev på olika sidor i väntan på att veterinär skulle ringa upp. Fick tillslut tag på agria's veterinär som trodde också att det var livmoderinflamation så det var bara att kontakta veterinär morgonen efter. 
 
De som svarat på mina inlägg på fb sa också att det var livmoderinflamation och vissa tyckte att vi skulle åka in på en gång. 
Men då vi hade kontaktat veterinär som sa att det var lugnt då hon var sitt vanliga busiga jag. 
 
I dag på morgonen ringde jag till kliniken som vi var med Penny. Hon kunde klämma in en tid, även hon tyckte det lät som livmoderinflamation. 
 
Vi fick en tid kl 14. Hon gjorde ultraljud, klämde och kände samt tog ett blodprov. Allt var normalt förutom flygningarna! 
Så det visade sig vara vaginit (slidkatarr? ) så det vi ni ska behandla är lactal balans tills vi märker att det är bra ☺ om inget förändras till det sämre såklart! 🙄 
 
Veterinären sa att vi har haft sådan tur, för oftast får de livmoderinflamation igen när de har fått det redan på första löpet. 
 
Var så otroligt orolig för att Greta inte skulle få bli mamma! Vi längtar något enormt efter en dotter efter Greta så vi båda blev riktigt ledsna och sedan vill vi egentligen inte köpa staffe från någon annan uppfödare 💕 men nu har vi återfått hoppet 😆
Kommentera inlägget här: