Team.pink.tails

En blogg om mitt liv med min man, vår husrenovering, mina hundar Greta, Gertrud & Ethel 🥰

Helgen v.6

Kategori: Allmänt

Under fredagen tog jag och hade en lugn dag med hundarna, de ville knappt röra sig ur fläcken under hela dagen 😜 de kanske anade vad komma skall under helgen? 
 
Lördag åkte vi till smålandstenar och tränade rallylydnad med Greta och miljö med Gösta. 
Vi gick en promenad med hundarnas uppfödare, hennes syster (som har en kull syster till Gösta) och deras hundar i skogen, i ca 1,5h. 
 
Söndag:
I dag började jag och Greta vår nosework kurs! 
Vi har kört lite med snusdosor med godis hemma och vi fick även köra med detta i dag på kursen. Under veckan som kommer nu ska jag introducera en doft 😊 
Ska bli riktigt kul och se hur långt vi kan ta oss 😁
 
Medans jag och Greta var på kursen så fick Gösta hänga med Robin till garaget. 
Efter kursen hämtade dem upp oss och vi åt lite sedan hängde vi i garaget några timmar. 
Vi gick en promenad i Bankeryd på nästan en timma (ca 4 km). 
Passade även på att jag fick gömma mig så fick hundarna leta upp mig och lite dog parkour i skogen👍
 
Jag har legat sjuk hela veckan, var hemma en dag från jobbet. Så kosten och träningen har blivit lidande även denna vecka! 
Skulle inte förvåna mig om det är bihåleinflammation som är och hälsar på.. 😥
Men det är bara att bita ihop och hoppas det släpper snart 😉
Kommentera inlägget här: