Team.pink.tails

En blogg om mitt liv med min man, vår husrenovering, mina hundar Greta, Gertrud & Ethel 🥰

Gertrud 1 år 💙

Kategori: Allmänt

5 December 2018 blev min lilla loppa 1 år!! 
 
Vi har hunnit gå en kurs - brukslydnad och spår tillsammans. Väldigt roligt och lärorikt för oss båda och förde oss närmare varandra 😍. 
Vi har ställt ut 3 gånger = 1 gång valp 4-6 månader i Tånga hed. 1 gång valpklass 6-9 månader på rasspecialen i Gränna och 1 gång i junior klass i tånga hed där hon fick very good 😊
 
Gertrud började få fiskolja på sin mat när hon fyllde 1 år. 
Hon har fått sin 1 års Vaccination samt gjort patella undersökning som visade UA.
Jag frågade veterinären när hon tyckte jag skulle röntga henne och hon sa att jag kan boka tid i Februari så förhoppningsvis blir det HD/ED röntgen då om hon inte börjar löpa. 
Jag har även bokat in ögonlysning till i slutet av Januari 2019. 
 
Hon väger 14,1 kg 😊. 
 
Jag har för ungefär 1 vecka sedan börjar ge henne mush den blå påsen och så får hon fortfarande Robur lamm och ris. Eventuellt kommer hon få gå över helt på mush svart 😊.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: