Team.pink.tails

En blogg om mitt liv med min man, vår husrenovering, mina hundar Greta, Gertrud & Ethel 🥰

7 Januari 2019 - sluta banta och börja leva

Kategori: Allmänt

En vecka har nu gått på det nya året och hittills har jag hållt mig till mina 3 måltider om dagen - frukost, lunch och middag. 
Jag har rört på mig med hundarna minst 3,5 km varje dag förutom i Lördags då jag jobbade 7-20.30 då gick Robin med flickorna en längre runda. 
 
Jag har under hösten och vintern ätit riktigt dåligt och inte skött min motion alls! Men nu börjar jag komma på banan igen 😊 
I dag stod vågen på -3.1 kg sedan 1/1-19 👌 totalt 12,1 kg från vad jag vägt som mest (vad jag vet). 
 
Jag har sockerberoende och matmissbruk, därför pendlar jag väldigt mycket i vikt och i kosten. Jag vet att jag mår bäst utav att äta LCHF. 
 
Fick tipset om att gå med i en grupp på fb som heter -
viktfällan - sluta banta och börja leva 
Det är Anna Hallén Buitenhuis främst som verkar som hålla i den. 
 
Har köpt dessa 2 böcker till denna 10 veckors kurs. 
 
 
 Jag tror och hoppas att detta ska hjälpa mig och ge mig verktyg så jag kan hålla min kost och träning livet ut 😊.  Men en dag i taget! 
Kommentera inlägget här: