Team.pink.tails

En blogg om mitt liv med min man, vår husrenovering, mina hundar Greta, Gertrud & Ethel 🥰

Ethel 5 månader 💜

Kategori: Allmänt

10 juli blev  Ethel 5 månader 💜 
Vart tog min lilla valp vägen?
 
Hon skadade ju en tand när hon blev 4 månader, det har läkt fint och det har börjat komma ut den permenta tanden. 
Hon har bytt alla små fram sedan flera veckor, och de andra canin tänderna är påväg ut. Vad jag kan se har P1 och P2 orna kommit 🙏.
Och massa andra tänder har kommit med 👏
 
Efter operationen så skadade hon vänster bakre trampdyna på något, men det läkte snabbt. 
27 juni börjar hon halta, på vänster framben. Troligen sträckning från lek i hundgården. 
Hon fick komma till fysiocanis på akuttid 29 juni🙏 
Med massage, laser och vila så blev det bra * peppar peppar* 
Vi började även med Juniorflex 28 juni, och kommer få fortsätta med det ett tag fram över. 
 
Hon har växt ut storlek 45 och 50 är precis hon kan ha i regntäcke. 
Hon kan ha sina el perro storlek 55 ett tag till, men har samma hål som staffarna nu.
Hon har kommit in i fulåldern 😂 långa ben, stora öron, oproportionerlig kropp och litet huvud. Men hon är ju söt ändå 😉
 
Ännu tuggar hon på grejer, men hon har börjat fatta vad man inte får tugga på.
Hämtar gärna mina skor eller ifrån rena tvättkorgen för att få uppmärksamhet 😂. 
 
Hon äter fortfarande 3 fulla skopor med Royal canin maxi puppy, 3 ggr om dagen och får lite vatten i. 
 
Hon har börjat kissa mer utomhus, kanske första löp på gång om någon månad? 
Kissar och bajsar inne ibland, rent på jävulskap. Men hon har börjat säga till när hon faktiskt behöver gå ut. 
Rumsrenheten blev ju förstörd efter 2 omgångar med uvi. 
 
Vi tränar på stagda, apportmarkering till spåret, spår, lite olika lydnad moment. 
Ännu tycker hon apporten är ganska ointressant, troligen pga tandbytet.
 
Hon får hänga med utan vagn när vi går 3-4 km rundorna. 
Kommentera inlägget här: